امضای تفاهم‌نامه کمیته امداد و بسیج سازندگی با هدف کمک به اشتغال

امضای تفاهم‌نامه کمیته امداد و بسیج سازندگی با هدف کمک به اشتغال
اسفند 21, 1399
3312 بازدید

کمیته امداد و بسیج سازندگی به منظور توسعه همکاری و کمک به اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیازمندان و مددجویان تحت حمایت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و بسیج سازندگی در مراسمی با حضور حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد و سردار زهرایی رئیس بسیج سازندگی در […]

کمیته امداد و بسیج سازندگی به منظور توسعه همکاری و کمک به اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیازمندان و مددجویان تحت حمایت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و بسیج سازندگی در مراسمی با حضور حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد و سردار زهرایی رئیس بسیج سازندگی در استان زنجان به امضا رسید.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه اشتغال نیازمندان و هم‌افزایی در تأمین منابع آموزش نیروی کار، ایجاد فرصت‌های شغلی برای جامعه هدف این نهاد با استفاده از فعالان کسب و کار از اولویت‌های مهم کمیته امداد است.

عبدالملکی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین در ایجاد و راه‌اندازی طرح‌های اشتغال، آموزش‌های کسب و کار و کاریابی برای مددجویان مستعد، تشکیل و راه‌اندازی مراکز نیکوکاری کارآفرینی، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان، تأمین و بهبود فضای کسب و کار، توسعه همکاری با جهادگران کارآفرین و دیگر فعالیت‌های مرتبط با اشتغال نیازمندان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه لازمه دستیابی به اقتصاد پویا و غیر وابسته، توجه به شاخص‌های تولید در کشور است، گفت: سیستم بانکی کشور می‌تواند با فاصله گرفتن از خلق نقدینگی و فعالیت بیشتر در حوزه سرمایه‌گزاری در بخش اشتغال و ایجاد فضای کسب و کار در بهبود اقتصاد کشور نقش بیشتری ایفا کند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه فعالیت اشتغال‌زایی کمیته امداد با تکیه بر دو پروژه راهبری شغلی و هدایت شغلی انجام می‌شود، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۷ هزار فرصت شغلی برای نیازمندان توسط کمیته امداد در کشور ایجاد شده و توسعه فعالیت‌ها در این بخش از برنامه‌های راهبردی این نهاد در سال آینده نیز است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد همچنین با حضور در استان ایلام تفاهم‌نامه همکاری با بسیج سازندگی به منظور توسعه اشتغال مددجویان استان را امضا کرد.

وی در این مراسم با بیان اینکه برنامه‌ریزی کمیته امداد برای سال آینده ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برای نیازمندان است، گفت: خدمات کمیته امداد موجب تغییر موضوع فقر از معیشتی به توانمندسازی شده است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه توسعه خدمات اشتغال با رویکرد دانشی و نوآورانه و با تکیه بر ظرفیت کارآفرینان حرفه‌ای و فعالان کسب و کار از راهبردهای اصلی کمیته امداد در توانمندسازی و فقرزدایی است، تاکید کرد: ایران اسلامی این ظرفیت بزرگ را دارد که به یکی از اقتصادهای برتر و بزرگ جهان تبدیل شود.

بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و بسیج سازندگی، سال آینده تعداد ۴۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان ایلامی ایجاد خواهد شد و ۱۳۸۱ طرح اشتغال با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال نیز در قالب این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.