ایجاد حدود ۴۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی از ابتدای سال جاری در کشور

ایجاد حدود ۴۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی از ابتدای سال جاری در کشور
اسفند 21, 1399
3723 بازدید

  ایجاد حدود ۴۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی از ابتدای سال جاری در کشور حجت‌الله عبدالملکی با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد برای رفع فقر، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده‌های تحت حمایت است، گفت: کمیته امداد سه راهبرد در این راستا در دستور کار قرار داده است که یکی از این راهبردها توسعه همکاری […]

 

ایجاد حدود ۴۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی از ابتدای سال جاری در کشور

حجت‌الله عبدالملکی با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد برای رفع فقر، توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده‌های تحت حمایت است، گفت: کمیته امداد سه راهبرد در این راستا در دستور کار قرار داده است که یکی از این راهبردها توسعه همکاری فعالان کسب و کار است.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکل بیکاری و تولید اشتغال برای محرومان کار بزرگ و سنگینی محسوب می‌شود، ادامه داد: با منابعی که به صورت رسمی در اختیار کمیته امداد است، نمی‌توانیم این بار بزرگ را به تنهایی به دوش بکشیم و لازم است از همکاری فعالان فضای کسب و کار استفاده کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه برای اشتغال‌زایی در این حوزه سه گروه اصلی را مدنظر قرار دادیم، بیان کرد: خیرین کارآفرین، جهادگران کارآفرین و کارآفرینان حرفه‌ای به عنوان راهبران شغلی سه جریانی بودند که می‌توانند کمیته امداد را در این زمینه یاری کنند.

وی درباره مراکز نیکوکاری کارآفرینی گفت: این وعده را داده بودیم که تا انتهای سال ۵۰۰ مرکز نیکوکاری کارآفرینی افتتاح خواهد شد و به عنوان محل‌هایی برای تجمع خیرین کارآفرین فعالیت خواهند کرد. در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از برنامه را عملیاتی کرده‌ایم و پیش‌بینی این است که تعداد مراکز نیکوکاری کارآفرینی به بیش از آنچه برنامه‌ریزی کرده بودیم خواهد رسید.

عبدالملکی افزود: خیرانی که برای ایجاد شغل برای محرومان در مراکز نیکوکاری گرد هم می‌آیند، می‌توانند از خود فعالان کسب و کار، کارمندان دستگاه‌های اجرایی و دولتی، اساتید دانشگاه، اصناف و کسبه و بازار و به طور کلی همه مردم باشند.

وی درباره انواع خدماتی که این مراکز به نیازمندان ارائه می‌کنند، عنوان کرد: آموزش‌های کسب و کار، مشاوره شغلی، مشاوره حقوقی و فنی در اجرای کسب و کار، پیگیری امور اداری، کمک به تأمین سرمایه و وثایق بانکی و از همه مهم‌تر کمک به بازاریابی و فروش محصولات از جمله کمک‌هایی است که توسط خیران کارآفرین ارائه می‌شود.