ایجاد ۲۲۰ هزار شغل تاپایان سال/ ساماندهی مشاغل خانگی و روستایی

ایجاد ۲۲۰ هزار شغل تاپایان سال/ ساماندهی مشاغل خانگی و روستایی
اسفند 21, 1399
3232 بازدید

ایجاد ۲۲۰ هزار شغل تاپایان سال/ ساماندهی مشاغل خانگی و روستایی حجت الله عبدالملکی در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴۹ هزار و ۸۸۷ اشتغال مستقیم ایجاد شده است، گفت: در مجموع با احتساب مشاغل غیرمستقیم تاکنون ۲۱۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در کمیته امداد ایجاد شده است. وی با اشاره […]

ایجاد ۲۲۰ هزار شغل تاپایان سال/ ساماندهی مشاغل خانگی و روستایی

حجت الله عبدالملکی در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴۹ هزار و ۸۸۷ اشتغال مستقیم ایجاد شده است، گفت: در مجموع با احتساب مشاغل غیرمستقیم تاکنون ۲۱۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در کمیته امداد ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال نیز ۲۰۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد، گفت: تعداد مشاغل ایجاد شده از ابتدای سال تاکنون ۲۵ درصد رشد داشته است.

معاون اشتغال کمیته امداد گفت: ۱۵۰۰ راهبر شغلی برای ایجاد مشاغل و راهنمایی مددجویان با ما همکاری می‌کنند و آموزش‌های لازم را برای روش درست کسب درآمد و مدیریت شغل به مددجویان ارائه می‌کنند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه درآمد ماهانه حاصل از طرح‌های کمیته امداد سال گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود گفت: امسال این مبلغ به دو میلیون تومان در ماه رسیده است.

وی تاکید کرد: ۲۵ هزار و ۵۰۰ شغل نیز با تعامل کارآفرینان کشور ایجاد شده است و همچنین ۳۲ هزار شغل نیز با هم افزایی برنامه راهبری کمیته امداد شکل گرفته است.

معاون اشتغال کمیته امداد تصریح کرد: ظرفیت اشتغال زایی در هر طرح کمیته امداد ۱.۳۳ است و منابعی که در بخش اشتغال زایی در نظر گرفته شده ۴ هزار و ۲۲ میلیارد تومان خواهد بود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ مشاغل خرد خانگی و روستایی را ساماندهی خواهیم کرد، گفت: بر این اساس پیش بینی می‌شود ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

به گفته وی، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باید از سوی بانک‌ها تسهیلات برای اشتغال زایی پرداخت شود که تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است و در صورت تخصیص کامل، در مجموع ۲۲۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

معاون اشتغال کمیته امداد گفت: تقاضا کرده‌ایم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ منابع ویژه ای به امداد تخصیص داده شود و در صورت تأمین این منابع می‌توانیم اشتغال خانگی و روستایی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک سوم اشتغال کشور از سوی امداد ایجاد شد، گفت: با همکاری وزارت کار قرار است مدل اشتغال زایی کمیته امداد در سازمان جهانی کار ارائه شود.

عبدالملکی به مراکز نیکوکاری اشاره کرد و گفت: ۵ هزار مرکز نیکوکاری در کشور وجود دارد که ۵۰۰ مرکز کارآفرینانی هستند که امورات شغلی مددجویان را به صورت خیریه پیگیری می‌کنند.

معاون اشتغال کمیته امداد از ایجاد صدها شغل دانش بنیان خبر داد و گفت: کمیته امداد از سال گذشته به مشاغل دانش بنیان ورود پیدا کرده و توانسته تاکنون صدها شغل ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه در راستای مشاغل دانش بنیان پهپادهای غیرنظامی طراحی شده، گفت: این پهپادها به مشاغل کشاورزی کمک می‌کند و هر پهپاد می‌تواند در طول سال ۵۰۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد.

عبدالملکی تاکید کرد: صندوق امید با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام راه اندازی شده است.