برگزاری جشن توانمندسازی ۵۵۰۰ خانواده مددجوی استان کرمان

برگزاری جشن توانمندسازی ۵۵۰۰ خانواده مددجوی استان کرمان
اسفند 20, 1399
2154 بازدید

جشن توانمندسازی ۵۵۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با حضور رئیس کمیته امداد برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، جشن توانمندسازی ۵۵۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، محمد امید، معاون توسعه روستایی و امور مناطق محروم رئیس جمهور و امام جمعه و […]

جشن توانمندسازی ۵۵۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با حضور رئیس کمیته امداد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، جشن توانمندسازی ۵۵۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، محمد امید، معاون توسعه روستایی و امور مناطق محروم رئیس جمهور و امام جمعه و استاندار کرمان برگزار شد.

رئیس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به اینکه کمیته امداد تجربه موفق ۴۰ ساله برای اشتغال و توانمندسازی محرومان دارد، افزود: توانمندسازی مددجویان و محرومان در کمیته امداد بر پایه ایجاد اشتغال، تامین مسکن و فرهنگ‌سازی پایه‌ریزی شده است.
بختیاری با اشاره به اینکه یک سوم اشتغال کشور در سال ۹۸ توسط کمیته امداد ایجاد شد، خاطرنشان کرد: امسال ۲۲۷ هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد کردیم که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد.
وی از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال برای مددجویان در بودجه ۱۴۰۰  خبر داد و تاکید کرد: برنامه کمیته امداد برای سال آینده راه‌اندازی ۳۰۰ هزار فرصت شغلی است.
رئیس کمیته امداد با اشاره به نظارت دقیق بر مشاغل تولیدی این نهاد گفت: از سال ۷۳ تا سال ۹۷ از طریق ایجاد اشتغال بیش از ۷۵۰ هزار خانوار به خودکفایی رسیده و از حمایت این نهاد خارج شده‌اند.
وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال روستایی، اشتغال خانگی و اشتغال خرد برای مددجویان و محرومان در دستور کار این نهاد است، تاکید کرد: باید در بازار دیجیتالی و استارت‌آپ‌ها وارد شویم و تحولات علمی در بستر اقتصاد مقاومتی را نشان دهیم.
بختیاری با اشاره به اقدامات کمیته امداد استان کرمان در راه‌اندازی فرصت‌های شغلی برای نیازمندان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰ هزار و ۳۳۷ شغل توسط کمیته امداد کرمان ایجاد شده است. همچنین کمک‌های مردمی در این استان با حدود ۲ برابر افزایش نسبت به سال گذشته به ۳۳۹ میلیارد تومان رسیده است.
محمد امید، معاون توسعه روستایی و امور مناطق محروم رئیس جمهور نیز در این مراسم از توجه ویژه کمیته امداد به اشتغال محرومان قدردانی کرد و گفت: استعدادیابی و توجه به توانمندی افراد در اشتغال مورد تاکید بوده و آموزش‌های شغلی و کارآفرینی خوبی به مددجویان ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: کمیته امداد پس از چهار دهه تجربه‌اندوزی، تبدیل به ساختار ارزشمندی شده است که مددجوی فاقد توان و تخصص را به افرادی کارآفرینی و متخصص تبدیل کرده و به خودکفایی و توانمندی می‌رساند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، در ادامه این مراسم ۱۵۰۰ فقره جهیزیه به زوج های جوان تحت حمایت کمیته امداد تحویل شد. همچنین نمایشگاه تولیدات مددجویان با حضور رئیس کمیته امداد افتتاح شد.