طرح‌های برتر نخستین جشنواره صنایع روستا دوست معرفی شد

طرح‌های برتر نخستین جشنواره صنایع روستا دوست معرفی شد
اسفند 20, 1399
1346 بازدید

  طرح‌های برتر نخستین جشنواره صنایع روستادوست در مراسمی با حضور رئیس و معاونان کمیته امداد معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره صنایع روستادوست با حضور رئیس و معاونان کمیته امداد، مخترعان، صنعتگران و فعالان عرصه اقتصاد روستایی کشور برگزار شد. سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته […]

 

طرح‌های برتر نخستین جشنواره صنایع روستادوست در مراسمی با حضور رئیس و معاونان کمیته امداد معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره صنایع روستادوست با حضور رئیس و معاونان کمیته امداد، مخترعان، صنعتگران و فعالان عرصه اقتصاد روستایی کشور برگزار شد.
سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این مراسم توانمندسازی مددجویان را مهمترین ماموریت کمیته امداد عنوان کرد و گفت: رسیدن به توانمندسازی جز با توسعه اشتغال پایدار و ایجاد درآمد باثبات برای خانواده‌های تحت حمایت ممکن نیست.
وی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از جامعه هدف کمیته امداد ساکن روستاهای کشور هستند، ادامه داد: عرصه روستا، عرصه اقتصاد پویا و خوداتکا است و همه باید با کمک به رشد و تعالی فرصت‌های شغلی در روستا، زمینه افزایش درآمد و ماندگاری جوانان در روستاها را بیش از پیش فراهم کنیم.
بختیاری به پیشنهاد کمیته امداد برای پذیرش مسئولیت اشتغال خانگی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: شاهد طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه برای توسعه اشتغال خانگی روستایی در جشنواره صنایع روستادوست بودیم که با ابتکار و ذهن خلاق مخترعان کشورمان شکل گرفته است.
رئیس کمیته امداد بر ضرورت حمایت از طرح‌های نوآورانه برای رشد اقتصاد روستا تاکید کرد و گفت: این نهاد آمادگی دارد با انعقاد قرارداد خرید و سرمایه‌گذاری روی طرح‌های مورد نظر، از صنایع روستادوست حمایت کند.
وی تولیدات فرش مددجویان کمیته امداد را یک الگو در تولید با کیفیت جهانی توصیف کرد و ادامه داد: در تمام صنایع مرتبط با روستا این ظرفیت وجود دارد و وظیفه صنایع روستادوست کمک به ارتقای کیفیت و کمیت تولید در روستا است.
بختیاری با بیان اینکه طرح‌های اشتغال و فرصت‌های شغلی کمیته امداد برای مددجویان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: تعداد مشاغل تولیدی برای مددجویان تا پایان سال به ۲۲۵ هزار شغل خواهد رسید که درآمد در خور توجهی را برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد کرده است.
رئیس کمیته امداد گفت: توفیقات این نهاد در ایجاد طرح‌های شغلی موجب افزایش اعتبارات اشتغال مددجویان در بودجه سال ۱۴۰۰ شده است و مجلس شورای اسلامی به همین منظور ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته است.
حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد نیز در این مراسم با اشاره به دریافت سه هزار طرح در جشنواره روستادوست، گفت: از این تعداد ۵۰ طرح توسط داوران زبده صنعتگر مورد پذیرش قرار گرفته و ۶۰ طرح در نمایشگاه حضور یافتند.
وی با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های جشنواره روستادوست دانش‌بنیان است، اضافه کرد: صنایع روستادوست در چارچوب اقتصادی مقاومتی طراحی شده و هدف از آن معرفی صنایعی است که در مقیاس کوچک روستا، مقرون به صرفه بوده و با فناوری ساده و نوآورانه به جهش تولید در روستا کمک کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تاکید کرد: دبیرخانه جشنواره صنایع روستادوست در کمیته امداد دائمی شده و امیدواریم با شناسایی صنایع مرتبط و معرفی آن به فعالان عرصه اقتصاد روستایی گامی در جهت رونق تولید و کمک به صنایع برداریم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد در پایان این مراسم طرح‌های صنعتی برتر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند. بر همین اساس دستگاه تولید الیاف موز از استان اصفهان رتبه برتر این جشنواره را کسب کرد و دستگاه نخریسی از استان چهارمحال و بختیاری و دستگاه کمک به برداشت گردو از استان همدان حایز رتبه‌های دوم و سوم شدند.